Menu

Oversigt

 

Oversigt over samarbejdsvirksomheder
LærerVirksomhed
MK - Mads KatholmBesøg på Århus Stiftstidende og Bestseller. Projekt i dansk 2u med Bestseller og Egaa Gymnasium
MG - Mona GadegaardKontakt til Vestas og Niras. Besøg af SKAT i 1b matematik
SH - Sofie K. HedingLærer- og elevbesøg på Tvilum Scanbirk og efterfølgende projekt 
JR - Jesper R. LindKontakt til Systematic, Arla. Besøg af SKAT i 1b samfundsfag
TH - Mikkel ThygesenLærerbesøg på Lokal energi Århus – projektforløb planlagt med matematik i 3w

 

 

Great Coffee

Klik her for at se projektet med Great Coffee

ÅSG - Bestseller

Start:

28.02.12, 7 lektioner

Indhold:

Unge, forbrugsmønstre og selviscenesættelse

a) Reklameanalyse. lektie. Medietid s. 49-54. og 57-59. "Netværker" s. 14-19, 56-61. Billedanalysemodel. Analyse af konkrete reklamer: s. 53, 59 i Medietid). Desuden Benetton, Only-reklame, Ambercrombie, H & M Analysemodel til websider (lærerark) uddeles og præsentation af websider. Fokus: logo, billeder, tekst.

webshops analyseret:

Ambercrombie

H & M

Only

Jack & Jones

b) Besøg fra Bestseller (Thea, Christina). Præsentation af firma, webshop, sociale medier samt præsentation af de konkrete opgaver, som eleverne skal arbejde med. Produkt: powerpoint.

c) Næranalyse af Onlys webside på baggrund af opgaver fra Bestseller.

- reklamebilleder

- helhedsindtryk

- kreativitet

Materiale:

 

Arbejdsformer:

Fritekst:

læreroplæg, klassediskussion, selvstændigt arbejde i grupper.

Fokuspunkter:

Fritekst:

Digital læring og anvendelsesorienteret undervisning har været intentionen med dette forløb i samarbejde med Bestseller. 

I vores moderne samfund er vi til stadighed i forbindelse med et netværk - også som handlende på nettet. Det vil derfor være et interessant projekt at lade elever beskæftige sig med medieteori og efterfølgende lade dem undersøge,nærlæse og analysere Bestsellers websider med de unge forbrugeres øjne. I den sammenhæng skulle eleverne også formulere forbedringsforslag.

I den første del af forløbet (ad. 1. ) fik eleverne undervisning i analyse af billeder og hjemmesider. I anden del af projektet (ad. 2) fik vi besøg og oplæg fra Bestseller. I tredje og sidste del af projektet (ad. 3) foretog eleverne en analyse af Bestsellers hjemmeside med afsæt i konkrete opgaver fra virksomheden og den teori, som var blevet introduceret i forløbets første fase.